Blog

هر آنچه باید در مورد پارچه کشمیر بدانید

پارچه ی کشمیر نوعی از پارچه ی بافت هست که از پشم بز کشمیر و حتی در مواردی از پشم بزهای دیگه تهیه می شود. تاریخچه ی این پارچه به کشمیر و کشور هند بر میگردد. کشمیر را نوعی بافت پشمی میدانند اما حقیقت این است که این بافت از موی بز کشمیر کاملا جدا از موی گوسفند تولید می شود.

پارچه ی کشمیر بافت بسیار لطیف و سبکی دارد و به خاطر لطیف بودن و سبک بودن برخی معتقدند که این پارچه مقاو نیست، در حالی که این موضوع درست نیست. اتفاقا این پارچه تو نوع خودش از استحکام قوی برخوردار هست. از این پارچه بیشتر برای تولید لباس های پاییزه و زمستانه مثل پالتو، بلوز، کت، جلیقه و سارافون استفاده میشود .

کشمیر نسبت به پارچه ی پشمی گرونتره به خاطر الیاف طبیعیه که نرمتر از پشم گوسفنده و فرآیند تولید پارچه ی کشمیر بسیار سخت تر از پارچه ی پشمی هست و ماندگاری بسیار بالایی دارد. از پارچه های کشمیر زبر و ارزون بیشتر در لباس هایی که تماس مستقیم با پوست ندارند استفاده میشود و پارچه ی کشمیر هر چقدر نازک تر و سبک تر باشه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

پارچه ی کشمیراصل در کشور ما تولید نمیشه و پارچه هایی که به اسم کشمیر در بازار به فروش میرسد به جای نخ کشمیر از نخ پلی استر اکرولیک استفاده میکنند که خاصیت پشمی داره و تقریبا مشابه پارچه کشمیر هست.

اگه دست کم هشتاد درصد از لباس کشمیری شما خالص نباشد، اون لباس کشمیر با کیفیت تلقی نمی شود و هیچ تفاوتی با پشمی معمولی ندارد و برای امتحان یک پارچه ی کشمیر کافیست که اون پارچه را از دو طرف بکشید و شاهد بازگشت پارچه به فرم اصلی آن باشید. اگر این اتفاق برای پارچه ی شما نیوفتاد باید به اصل بودن اون شک کنید.

یک نکته ی جالب هم این است که  لباس کشمیری را هیچ موقع از چوب لباسی آویزون نکنید. به خاطر جاذبه ی زمین پارچه کشیده شده و لباس فرم بدی به خود می گیرد. پارچه ی کشمیر و در شست و شو حتما با دست باید شسته بشود و موقعی هم که میخواهید آویزان کنید اصلا روی طناب آویزان نکنید به خاطر اینکه این پارچه کش میاد و فرم اصلی لباس را از دست میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *